V pátek 5.4.2019 jsme ve Zlíně přivítali dlouho očekávaný seminář marketingové čarodějnice Madly Čevelové. Poprvé u nás byla na podzim 2018 s cenotvorbou a byli jsme z ní nadšeni, tak jsme koukli, jaká témata dále nabízí a vybrali jsme živlovou typologii. Že nevíte, co si pod tím představit?
Jak píše Madla Čevelová na svém webu:
“Jde o typologii osobnosti, která rozděluje lidi do čtyř skupin, nazvaných podle základních živlů oheň, voda, země a vzduch. Každý typ s sebou nese specifické rysy povahy a jednání.
Typologie má poměrně široké možnosti využití. Nejčastěji se s ní pracuje v personalistice, kde slouží pro kariérové poradenství a sestavování efektivních pracovních týmů. Dobře funguje také v obchodě jako typologie zákazníka. Učí prodejce lépe identifikovat potřeby klienta a sestavit mu nabídku na míru.”
Takže tak. Probrali jsme, k čemu typologii využít a pak jsme šly na to: jednotlivé typy, jejich silné stránky a také limity. Jak se projevují a jak je poznat, někdy i podle vzhledu. Co stojí za jejich chováním, jak se může projevovat a jak na něj můžeme reagovat my.
Zapsala jsem si 4 poznámky, ke každému živlu jednu:
Ten už má plnou hubu písku a my jsme ještě ani nezakopli. (o ohni)
To, co připouští námitky (okolí), je vaše pochybnost o sobě. (o vodě)
Nikdo vám nemůže dát to, co já vám můžu slíbit. (říká vzduch)
V zásadě existují dva způsoby, jak se co dělá: ten můj a ten špatný. (říká země)
Bylo to krátké, takže jsme stihly jen probrat typologii a na závěr si udělat cvičení. Určitě by se dalo jít hlouběji – k jednotlivým typům zákazníků/obchodních partnerů/zaměstnanců aj., ale jistě chápete, že v rámci tří hodin je nemožné dostat je jakémukoli tématu na dřeň. Byla to prostě ochutnávka. A je na vás, zda bude pokračování :-)
Pozvaly jsme si profi fotografku – Nikol Drobná nám udělala krásné fotografie, díky! Najdete je v albu na našem facebooku (zde najdete i vaše zpětné vazby, za které moc díky!).
Děkujeme všem za účast a lektorce za to, že mezi nás dorazila, věnovala nám svůj čas a předala své know-how :-)